Ongoing Promotion

Kesayangan Beta

Saturday, June 09, 2012

Aku budak Comot

Teringat kisah silam masa baru-baru naik tingkatan satu.. ceritanya begini.. Aku dulu masa sekolah rendah skola kat Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, da namanya sek jenis kbgsaan mang xreti lgsg pakai tudung smpai la nak naik tgkatan satu.. kalau nak ingat memang malu sgt.. kali pertama pakai tudung memang tak ketentuan... alahai la mang xtaw langsung, perasaan n perangai masih mcm budak2.. aku heran masa mula2 masuk sekolah menengah sebab ramai yang tengok aq semacam..nampak mcm aq jijik sgt.. bila tengok kat cermin.. walawei tudung aq senget sana sini.. hahahahah budak xreti, org rumah pun bukan pandai kasi aq pakai tudung..terpaksa la usaha sendiri lipat sendiri kat kepala.. satu ari tu aq mkn aiskrim punya la comot kat tudung..mcm bdk tadika..eeuuii  sampai skrg xble lupa..semua asyik tgok2 kat aq, kotor sgt ka aq?? aq taw sebabnya... sebab tudung aq xkemas n koor akibat aiskrim..mcm bdk pengemis da aq bayangkan...tudung aq xpena bertahan lama kemas kat kepala, xsampai sejam mesti da senget sana sni lagi... paling teringat kalau hari isnin.. perhimpunan pagi bha.. apa lagi sibuk la kawan2 baik ku kemas kan cara pemakaian tudung aq..seorang lipat yg seorang lagi pinkan.. sweet jugak kat budak tingkatan satu ni.. tapi aq tgok kini budak yg masuk tingkatan satu wah bukan main lagi gaya dorang,,siap pandai fesyen2 lagi...  apa pun aq sgt bertuah dapat pengalaman yg manis lawpn xberapa nak manis tapi lucu bila dikenang..

No comments:

Post a Comment