Ongoing Promotion

Kesayangan Beta

Sunday, November 25, 2012

Kursus Asas Menyelamat bersama JPAM

Hello guys,
Rasa lama plak xbuka and update kat blog ni padahal baru 3 hari 2 malam jer tinggal, hehehehe argh aku rindu sekali dengan blog n korang semua..Opss tak ketinggalan USM kesayangan ku, aku rindu ergg rindu bilik, katil, bantal, selimut blalalalalal~~~ mengarut lebih..
Tak sia-sia 3 hari 2 malam aku join kursus ni under JPAM, memang best giler..dapat belajar banyak benda..jeng jeng jeng.... aku da tau cara nak buat CPR guys..hehehe motif sangat kan??

 Ala bukan tu jak bha, aku pun da pandai makin pandai kawat kaki walaupun da bertahun-tahun aku tinggalkan sejak PLKN tahun 2009..ada lagi, dapat belajar pelbagai jenis kecederaan, medication (see xmasuk medic pun dapat study medication, untunglah aku) tentang kebakaran, usungan, cara ikat tali yang betul.

Ha jangan main-main taw, nak selamatkan orang if teknik salah boleh membawa maut taw.teknik ikat tali kena betul, bawa mangsa kena betul, rawat kecederaan kena betul, nak bagi CPR pun kena ada teknik yang betul, bukan main tekan jer kat dada and bagi hembusan lips to lips..semua ada teknik taw..yang tak ada asas keselamatan tu jangan dok pandai-pandai nak selamatkan mangsa kalau tak taw caranya sebab jurulatih cakap nanti mangsa tu makin parah..huhuhuhu so kena taw la ilmu-ilmu menyelamat ni kalau nak selamatkan mangsa..tak kisahlah mangsa apa, mangsa kebakaran ke, kemalangan ke dll...

Pokoknya best bangat kursus ni, dapat study banyak benda baru and dapat ramai kawan^^! Peace guys, t aku cerita lagi, penat sesangat maklumlah baru sampai bilik terus update blog. Sekarang nak rehat dulu.. btw bagi yg tinggal jejak tu, aku da follow^^!



Assalamualaikum^^!

No comments:

Post a Comment